Asiat, joita en vaihtaisi mihinkään

Yhteishaun partaalla palautin mieleeni viimevuotiset ''välivuosi-Taija'' ajatukseni jatko-opiskelusta. Olin todella hukassa tulevaisuuden suunnitelmien kanssa, ja jossain määrin halusin vain ottaa ja lähteä ulkomaille viettämään toista välivuotta. Yhteishaun viimeisenä päivänä kirjauduin opinto-polkuun ja löysin Lapin Yliopiston nettisivuille. Listaan kahdeksan asiaa, jotka ovat vakuuttaneet minut päätöksessäni Rovaniemen ja opiskelujen suhteen.

1. Luonto (talvi!!!!<3)

Olen asunut Helsingissä koko elämäni ja siellä käyneet tai asuneet varmasti tietää, että talvi on varsin lyhyt ja pimeä. Pohjoisessa on paljon lunta ja kunnon talvi. Rovaniemen kauneus yllättää aina!


2. Urheilumahdollisuudet

Talvi osin mahdollistaa mahtavat urheilumahdollisuudet Rovaniemellä. Koen, että olen etuoikeutettu, koska olen päässyt monta kertaa mäkeen ennen tai jälkeen koulupäivän. Syksyllä, ennen kuin Ounasvaaran rinteet avautuivat, käytin sporttipassia tiuhaan tahtiin.


3. Yhteisöllisyys

Lapin Yliopisto on pieni yliopisto, ja koen sen vahvuutena. Olen tutustunut poikkitieteellisesti moniin uusiin ystäviin.

4. Tapahtumat

Osa meidän hyvää yhteisöllisyyttä tukee erilaiset tapahtumat. Niitä järjestetään tiheään tahtiin ja usein ne ovat kaikille opiskelijoille avoimet. Viime kevään aikana saatoin käydä parikin kertaa viikon aikana jossain opiskelija-tapahtumassa. Nyt päällimmäisenä mielessäni on meidän ainejärjestön Jalojen Villien 22. vuosijuhlat.



5. Lyhyet matkat

Täältä voi huristella noin parissa tunnissa esimerkiksi Ouluun, Haaparantaan, Luostolle tai Leville. Norjaankaan ei ole pitkä matka. Riippuu missä päin asuu, mutta monet pääsevät parissa minuutissa koululle tai keskustaan, helppoa vai mitä?



6. Rento meininki

Olen syksyn ja alkukevään aikana huomannut, että olen melkein joka päivä hyvällä tuulella. Siihen tosin voi olla monta syytä, mutta täällä ei stressata pienestä tai juosta pää kolmantena jalkana ympäri kaupunkia.



7. Työnteko opiskelun ohella

Rovaniemi on yksi Suomen suosituimmista matkakohteista, joten sesongin aikana riittää töitä. Itse kuitenkin koin varsinkin fuksi-syksyn kovin työlääksi enkä halunnut mennä töihin. Onneksi ensi vuonna on uusi sesonki!

8. Loputtomat mahdollisuudet

Tällä hetkellä minulle suurin mahdollisuus on vaihtoon lähteminen. Olen hakenut Australiaan ja ai että jos sinne pääsisin, niin olisin iki-onnellinen!


Taija

Kommentit

Suositut tekstit